Husbygge i New England stil



""En blogg om husbygge i New Englandstil, inredning, tomtplanering och annat vardagligt.....""


onsdag 17 september 2014

Kontraster i september

 Sköna september! Vilka kontraster det blir. Hockeyn startade i mitten av augusti för grabbarna på inomhus rinken. Där var det kallt och jag fick ta på mig vinterkläder för att hålla mig varm en timma.
 
Dagen efter är vi på stranden och tar "kanske" det sista doppet för i år.

Sen tar vi en höst promenad in i skogen och hittar svamp. Det vara första gången jag var ute i våra nya kvarter och det är ju alltid lite svårt när man inte vet vart man skall leta.  På vårt förra ställe visste man ju exakt vart svampen fanns. Min utmaning i svamp plockning har i många år varit att hitta svart trumpetsvamp. Dom är ju så svåra att hitta tycker jag! Men det var just det vi hittade och mest av den sorten. Så lite extra stolt är man ju :-) Ha en fin kväll där ute så hörs vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...