Husbygge i New England stil



""En blogg om husbygge i New Englandstil, inredning, tomtplanering och annat vardagligt.....""


måndag 26 maj 2014

Suck...

Då har man varit ett besök till doktorn, verkar vara en inflammation i foten, hoppas inte borelia?! Fick en kur penicillin och annat mot inflammationer som ska ätas i 3 veckor. Droppen var nog när jag satte mig på bussen hem med min svullna fot och axeln började värka. Nu ligger jag i säng sedan kl 19 och undrar hur detta skall gå ihop med målning och annat. I morgon måste jag in till stan igen och skall släpa på datorväska och annat. Borde skaffa en sån där dra-maten, haha. Nåväl det blir skönt med lite ledigt nu, vi har halvdag på onsdag och resten av veckan ledigt.
 
Så en annan sak, är det någon som har erfarenhet av eller vet hur gatsten på nät blir? Hittade bl a denna sida från Molnsätra

Ser även att S:T Eriks och Flisby säljer det. Ser lite enklare ut att lägga, så är den ju även billigare förstås. Molnsätra gård säljer även fina krukor i granit. Inget man flyttar runt på i första taget men fina är dem.
 
De säljer också fina murar, kantstöd och trappor, kolla denna med dubbelt blocksteg...

och så min favorit halv måndeformad...

4 kommentarer:

  1. Nej! Inte nu när du äntligen ska njuta :-/
    Gatsten är super snyggt, ty ärr skulle det inte bli bra på vår tomt. Men trall går ju det med...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Emelie, njuta, jag vill måla....men det verkar vara emot mig just nu men det blir säkert bra inom kort :-) Skam den som ger sig! Vi kommer köra både och på lite olika ställen. Fina altanerna blir hos er.

      Radera
  2. Nej vilken otur! Krya på dig!
    Vilket jättejobb ni gör med att måla huset förresten - blir superfint! :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...