Husbygge i New England stil



""En blogg om husbygge i New Englandstil, inredning, tomtplanering och annat vardagligt.....""


söndag 25 maj 2014

Dator haveri

Jaha, i veckan sa min dator upp sig och jag kommer inte åt något på den. Nog har jag förstått att den varit på gång att gå sönder men ändå hoppats att den skulle hålla lite till. Nåja, det och målningen gör att det varit tyst ett tag från mig. Tänkte inte rapportera så mkt mer heller än lite nya bilder på hus målningen. Det går framåt! Framsidan är helt klar nu och huset målat varvet runt på nedre plan. Sen får vi flytta med ställningen för att kunna tvätta och måla övervåningen. Ett par helger till så är det klart. Går fantastisk fort att måla men det är nog pga att vår panel är så bred som 20 cm. Invändigt så händer det inte så mkt för tillfället utan nu går allt krut åt till utsidan. Vi har smått börjat fundera på hur altanen ska se ut. Kanske vi hinner påbörja den också innan semester? Vi får se. 



Ha en skön söndagkväll och njut av den härliga värmen! Oh glömde säga en sak, GRATTIS på morsdag att fina mammor där ute!

6 kommentarer:

  1. Det blir så fint så fint så fint!! :) Hur är det, är det väldigt dyrt att hyra byggnadsställning och hur "lätt" är det att flytta runt dem?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Caroline och tack så mkt. Vi lånar ställningar av en god vän så jag vet inte vad det kostar. Känner ni någon målare kanske denne har något att låna ut? Annars vill jag nog säga att det går ganska fort att flytta runt den...men då har jag tur också som har en händig och stark man.
      Tror det finns sånna som är på hjul också, om man har plan tomt så går det nog bra. Skylift är ett annat alternativ.

      Radera
  2. Ihärdiga ni är! Det ser väldigt bra ut :-)

    SvaraRadera
  3. Ser fantastiskt bra ut:) Vi är totalt utan internet just nu och jag bara längtar till fiber som vi kanske, kanske får i höst. Varken TV eller datastreaming fungerar så bra just nu:( Men men det är sol och vackert väder/J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Johanna, vi med!! :-) 19 000 något/hushåll, vad får ni betala? Kan ni inte har mobilt bredband så länge. Vart kopplar du upp dig då? På jobbet? Nackdelen nu som vi märker är att datamängden går slut om man tittar för mkt på netflix, något som jag hört andra grannar också har problem med. Det slipper man ju med fiber...längtar.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...