Husbygge i New England stil



""En blogg om husbygge i New Englandstil, inredning, tomtplanering och annat vardagligt.....""


måndag 17 november 2014

York från Mio

Ja det där eviga letandet efter möbler. Vi har en del kvar att införskaffa. Tex ett skåp men också en del bokhyllor till arbetsrummet. I somras köpte vi ju soffbordet York från Mio och högst på listan nu står ett skåp i samma serie. 
 
 
 
Även ska vi göra om matplatsen. Frågan är om jag gör om det gamla matbordet eller satsar på något i samma serie som soffbordet och skåpet. Skulle i så fall bara vara bordet som är av intresse, de läckra ljus stakarna på bordet har jag redan :).


 
Det som jag finner så bra med bordet, och det vi redan har, också från Mio, är att det går att förlänga med hela 90 cm till. Det gör att man lätt kan duka för 12 pers men också 14 st vid tex kalas. Vi får se vart vi landar.
 
 Och så avslutar jag med en jul inspirationsbild från Jotex som kom idag. Även där pryder Mio York bilden liksom en Howard soffa. Dem två gifter sig bra tycker jag. 

3 kommentarer:

  1. Himla fina bilder och möbler. Jag har ju också varit inne på York-bordet. Längtar tills vi kan börja köpa möbler - även om jag inte ser fram emot kostnaderna :/ Ska nog dock slå till på en matta nu när MIO har 20% rabatt!

    SvaraRadera
  2. Lite partisk faller jag gärna in i lovsången - det är en jättefin möbelserie! Vi har matbordet och TV-bänken ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lina, ja det vet jag ju :) Det är en fin serie och vi är så nöjda med soffbordet. Men TV-möbeln har jag nog aldrig sett på någon bild hos dig, bara matbordet. MEN TV-möbel och sladdar hör ju inte till "heminredning" ;-)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...