Husbygge i New England stil



""En blogg om husbygge i New Englandstil, inredning, tomtplanering och annat vardagligt.....""


torsdag 27 november 2014

Börja julpiffa och resa till Schweiz

Jag kan inte direkt säga att jag hunnit någon vart med julpiffet direkt. Här har vi varit förkylda varvat med hockey träningar och annat som gjort att det får vänta. Jag har iaf hunnit ut i skogen och plockat granris som blivit två kransar, piffet till kransarna saknas och får vänta till nästa helg då jag åker bort med jobbet i morgon.


 Sen har jag förberett med en advents ljusstake till familjen som firar 1:a advent utan mig. Tänker satsa på mkt rött i år då vi ju redan har så mkt grått på väggar och gardiner. Blir en härlig effekt tror jag till våra annars så sobra färger. Något som sticker ut och det ska det ju göra tycker jag när det är jul men det är bara min mening. Vitt och guld till jul är också fin tycker jag men vi har ju inte riktigt de färgerna hemma. Men men bilder kommer på piffet senare.


Nu väntar en skön weekend resa med jobbet. Vi kallar den årliga resan för Jueltur, som är på Norsk. I år blir det Schweiz och Engelberg för lite skidåkning och god mat. 
Ha en fin helg alla!

1 kommentar:

  1. Åh vad avis jag blir. Alperna, god mat, skidåkning... Ha det så skönt och God Jul på er också! Johanna

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...