Husbygge i New England stil



""En blogg om husbygge i New Englandstil, inredning, tomtplanering och annat vardagligt.....""


söndag 12 januari 2014

Äntligen vinter

Trodde aldrig att jag skulle säga det igen men tänk vad mycket mer lek och bus det blir utomhus med barnen när det finns lite snö ute. Vi har nog gjort det mesta man kan tänka sig i helgen. Mysigt.
Avslutades med att jag ordnade ett disco för barnen här i bodarna med popcorn och saft. Man får faktiskt plats med 6 st barn här i bodarna ;-). Jag var dörrvakt och DJ :-)
 
Här en vinter bild på huset (fattas bara franska balkongräckena och utebelysning).
 
Var så less på förra årets vinter som gav 5 månader i sträck med snötäckt landskap. Vi hade större delen av vintern snö upp till över liggaren på altanräcket, strömavbrott och skottningsproblem. 
Flertalet ggr var vi insnöade på riktigt. Som här på bilden nedan. Inte ens värt ett försök att ta sig ut på vägen.
 
Denna bilden sms:ade min man till mig när jag var i Norge 5 dec 2013 
Notera att panelen inte är röd utan snötäckt!
Sonen ville vara med på bilden som min man skulle sända till mig, trots kyla och utan ytterplagg.
 
Dessa bilder togs 17:e december.
 
Sen kom en sväng med plusgrader och all snö från taket rasade ner på vår ny skottade altan/entré till huset.
Då visste man vad man skulle göra den lediga dagen...skotta stenhårda is klumpar....
 
 
 
Det blev en rejäl portion mat till middag....:)
 
Här är en bild tagen 10 mars och en kille som är sugen på våren....
 
Denna bilden togs 24 mars och då hade det snöat på nytt.
Vilken seg vinter. Det tog aldrig slut kändes det som. Våren blev sen och det blev senare knappt någon vår alls utan slog om till sommar direkt, en av de bästa somrar vi haft på länge.....
Kommer ni ihåg att vi hade 25 grader i september?
Här är nya tomten och markarbetet i gång till huset och dubbel garaget.

Nåja det är ok att det kommer lite snö nu i mitten av januari.
Den kan aldrig bli så eländig som förra vintern var....

Hepp, jag skall nog ta och sova nu. I morgon ringer klockan 04:30 och jag ska ta mig till Arlanda för några dagars arbete i Norge på Halden kontoret.
Hoppas bilen startar :-/ nu när det är så kallt.
Natti natti och sköt om Er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...