Husbygge i New England stil



""En blogg om husbygge i New Englandstil, inredning, tomtplanering och annat vardagligt.....""


onsdag 16 oktober 2013

Barnrum 1

Funderade på om jag tidigare visat sönernas rum i förra huset men det var nog bara självaste väggmålningarna. Älskar ju att pyssla så det där med att inreda sönernas rum var ju hur skoj som helst.
Här kommer bilder på äldsta sonens rum.
Växasäng från 1800 talet 
 
Skåpet som min man stackars man fick köra många mil för att hämta hem innan den hamnade under penseln. I mitten fanns tidigare glas och en senapsbrun gardin. Tyckte det blev mkt trevligare med vitsprayat hönsnät. Kika gärna in under rubriken före och efter där det finns några möbler till.
 
Mitt första lapptäcke jag sydde till sonen utifrån inspiration från Greengate som jag bara älskar för övrigt. De gör så mkt fint att man gäna vill ha allt i deras kataloger. Men jag gillar utmaningar -Kan själv :)
På väggen målade jag racerbilar som jag lånade från ett tapetprov, fick också bli en maskinbroderad racerbilskudde.
 
Här en tavellist från IKEA samt en lampa jag sprayat, också den från IKEA.
 
Ett litet IKEA bord med två handmålade stolar grabbarna fått i doppresent.
 
Den stora dalahästen från farfar..
 
Sen kom väggmålning nr 2 upp i lite större format eftersom sonen tyckte att det var lite för vitt i rummet.
 
Här hänger första vimpeln jag sydde, älskar dessa vimplar och har sytt en del sådana sedan dess :) Se några till under rubriken maskinbrodyr.
 
Dessa bokstäver hittade jag i en vanlig lekaffär men målade om dessa i de färger jag använde i rummet. Sedan ville jag ha kronorna i silver.
 
Sonen fick också ett lite kök där jag målade kakel på väggen, satte upp lite mysbelysning och draperi till förvaringen.
 
I ett kök måste man också ha en lite grytlapp :)
 
Sen kan man bjuda lillebror eller kompisar på fika.
 
Lite detaljer.....
Bruka postlåda där man kan förvara födelsedagskort t ex...

Maileg kaninerna är något jag är mkt svag för, de är ju så söta. Dock på denna bild lite skrynklig.
 
Här några glasburkar mamma sparat till mig som jag fick när jag var i pippihuset på Gotland.
Vi tillbringade alla våra somrar där så det ligger mig varmt om hjärtat. Kommer fortfarande ihåg vad det var för godis i dem.  
 
Mammas lilla prins...
 
Panduro hobby säger jag bara! Älskar allt vad tilda gör, allt från plåtburkar till tyger. För övrigt väldigt inspirerande butik! 

Tänk, man minns det som igår när han kom till världen, en lite krabat på 2 kg i v 33. Svårt att tro i dag då han konstant legat två kurvor över medel i längd. Mammas hjärtegryn...och vips så går han i skolan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...