Husbygge i New England stil



""En blogg om husbygge i New Englandstil, inredning, tomtplanering och annat vardagligt.....""


onsdag 31 maj 2017

Fönsterluckor och grus i rondellen

Nu börjar det likna något i trädgårdsrondellen med grus, kantsten och gräs. Även om lite tidigt tagen bild på säsongen. Detta taget för ca 2 veckor sedan. Lite mera regn och gödning så är gräset grönt och rabatter i blom.
 
Det gick åt ca 13 ton grus som jag under några veckor skottat ut. Ska inte berätta hur jobbigt det varit eller hur många skottkärror det blev :)
Hoppas att jag i år får se något slags resultat av de små perenner jag satte förra året samt den häck som också åkte ner. Det blev en vintergrön liguster och diverse lila och vita perenner. Till nästa år tänker jag mig fullt med lila och vita tulpaner både här och i rabatterna invid huset. Något för ögat tills perennerna slår ut. 
Nöjd jag är med fönsterluckorna. Nästa beställning blir till övriga sidor.
Dessa hittar du här: http://www.fonsterluckor.se/
 
Nästa steg är att ta mig an kortsidan. Denna sida använder vi inte och jag tog bort de kantplåtar som satt där. Kanske ska det vara runda stenar bara samt en kantsten för att underlätta gräsklippningen?
 
Rondellen från övervåningen. Nu hoppas vi på mer regn till gräsmattorna och sedan lite värme på det.

4 kommentarer:

  1. SÅ galet snyggt!!!! =)
    Tack för tips om Gustavsberg, jag känner till det men har aldrig varit där. Tack för shoppingtips, som sagt!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. jag är så glad att jag hittat till din blogg. Den är underbar! jag flyttar till hus om två veckor och din blogg är galet inspirerande!
    www.fridagsvensson.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Frida och tack! Det värmer. Grattis till huset, hoppas ni kommer trivas fint.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...