Husbygge i New England stil



""En blogg om husbygge i New Englandstil, inredning, tomtplanering och annat vardagligt.....""


söndag 15 maj 2016

Inte klara men en bit på väg.

Då är ytterligare en helg slut. Vi är ju ute mest hela tiden men i dag tog regnet stop för det tyvärr. Rabatten är inte på något sätt klar men några skuggväxter har fått komma i jorden, funkiorna. Astilben står på bordet och väntar på sin tur. Längst till höger är liguster häcken jag satte för två år sedan, nedklippt för andra gången. Nu vill jag bara ha uppehålls väder så att jag kan få fortsätta med mina planteringar.
 
Livstecken på avenboks häcken. Sådan lättnad! Plantorna är (de flesta) redan 2 meter höga. Får invänta JAS perioden så att jag kan kapa toppen. Hoppas de blir täta och fina fort så vi får insynskydd från vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...