Husbygge i New England stil



""En blogg om husbygge i New Englandstil, inredning, tomtplanering och annat vardagligt.....""


onsdag 27 januari 2016

Laddar upp för vår!

Nu när vintern bara försvann så där över ett par dagar så började jag längta till våren. Man kan ana att ljuset är på väg tillbaka och fåglarna har talat om att de är där i träden, redan. Ja då börjar i alla fall jag att längta till dessa härliga vår altan dagar då man kan sitta i solen och bara mysa. Även börjar mina inredningstankar att gå på högvarv. Färg, jag vill ha färg! Satt och letade lite bilder på näten och fick ihop till en moodboard.
Kuddar i olika blå vita mönster, kina porslin blandat med blå vitt porslin från Skandinavien, rotting och palmer. Så får det bli! Blir nog perfekt till vår mörka bas här hemma. Nu har jag gott om tid att börja planera, leta och inhandla. Parallellt med detta så börjar snart ute säsongen och det mesta av krutet kommer att gå till fortsättningen av tomtplaneringen.
Ha en fortsatt fin vecka!

5 kommentarer:

  1. Åh, det ser härligt somrigt ut! Massor av indigoblått verkar det bli i butikerna i vår, så förhoppningsvis går letandet lätt för dig ;-) Kommer att bli superfint i ert hus!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lina:) tror det också. Dessvärre dröjer det lite till innan butikerna är laddade m vår färger i blått. Lite vintrigt fortfarande.

      Radera
  2. Galet snygg moodboard! Precis min stil! Tack för inspo!
    Så fint det blev med er öppna spis. Visst ger den otippat mycket värme! Vi har ju samma i vårt sovrum, jättenöjda med den. Så snygg! Vi har nog verkligen samma smak, du och jag ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maria =) ja det är nog så. Många möbler och saker vi har lika av.

      Radera
  3. Supersnygga grejer, vi längtar också till vår och att få njuta hela våren och sommaren av huset!

    //Nybyggare
    Husinspiration och inredningstips från Gudö

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...