Husbygge i New England stil



""En blogg om husbygge i New Englandstil, inredning, tomtplanering och annat vardagligt.....""


måndag 11 januari 2016

Beställning av lökar

Jo men visst är det så att vintern håller på som bäst nu men kan ändå inte låta bli att börja små drömma om våren och planteringar. Halkade in på en sida som bara handlar om Ramslök, -kökets rolls royce vad det gäller löksort. Älskar ramslök och önskade att jag kunde hitta i skogen själv men jag har aldrig försökt hitta någon. Kanske ska göra det i år! Hur som haver beställde jag på denna sida 50 lökar och de levereras i mars. Inte säkert att jag får dem att överleva men vi har en liten dunge där det är lite skuggigt på tomten. Ska testa i alla fall. Beställningar görs här i jan-feb. Hon har också en hel blogg som handlar om bara Ramslök. http://ramsloksfrossa.blogspot.se/


 Vilken dröm att hitta/se ett hav av dessa härliga växter.
Nåväl, tills dess får jag nöja mig med Urtekrams torkade Ramslök :)

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...