Husbygge i New England stil



""En blogg om husbygge i New Englandstil, inredning, tomtplanering och annat vardagligt.....""


onsdag 22 april 2015

Tyst som i graven....

...från mig. Men det händer inte så mycket just nu och det är en del att stå i på jobbet och privat. Är ju nu även webb ansvarig för vägföreningens nya hemsida.
Vi väntar fortsatt på att "de" ska påbörja grovplaneringen av tomten. De håller på som bäst hos en granne och mina förhoppningar är att de är klara denna veckan. Så länge får jag olja in möbler och pyssla till det lite på den altan halva som är färdig. Vi köpte en paviljong (temporär lösning) och som kan funka för stekheta dagar eller regnskurar. Letar nu även gardiner så att man kan dra igen lite och stänga ute en och annan geting eller mygga. Lite nöjd är jag att jag nästan är klar med rengöringen och inoljningen av möbler, i april, måste vara rekord. Denna grupp har hängt med i 8-9 år nu och är fortsatt i fint skick, även om jag tänker i helt andra banor kring slutresultatet av altan och möbler. En sak i taget....


 Många gardiner och mer pynt, så slipper man se jordhögar och ogräs, men hoppas de är borta inom kort. Palmerna fick sig en dusch och lite sol en stund.
Ha en god kväll!




1 kommentar:

  1. Härligt med en uppdatering. Det är galet hur tiden går fort. Glöm inte att andas och njuta av vad ni åstadkommit. Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...