Husbygge i New England stil



""En blogg om husbygge i New Englandstil, inredning, tomtplanering och annat vardagligt.....""


tisdag 22 november 2016

Absolut tystnad!

Oj så tyst det varit från mig. Dels har jag haft en massa data strul då min nya mobiltelefon inte ville prata med min gamla dator men också en hel del att stå i. Känns som att alla helger bara rusar förbi. Men nu är jag tillbaka igen :) Jag får sammanfatta hösten lite.
 
Rabatterna och hela trädgården har så sakta lagt sig till vila.
 
Vi har krattat löv och plockat undan allt för vinterförvaring.
 
 
 Vi fick till lite höst planteringar.

Vi hyrde också en skylift ihop med några grannar och rensade ur i ekarna runt i kring. Förhoppningsvis får vi sol någon timma extra på altanen nu.
 
Sedan kom Halloween och för andra året nu hade jag pumpa karvning. Barnen fick bestämma utseendet på pumpan. Lite mer scary än förra året. Ganska så kul faktiskt att karva pumpa.

Självklart ville barnen ha lite scary dinner också och det fick bli korvar (fingrar) lindade i smördeg med grön hemlagad mos.
Den vackra vintern som kom och varade i en vecka hann jag inte ens ta bilder på. Återkommer med fler inlägg i veckan.

1 kommentar:

  1. Titanium Chunky Tagged: Apple Habanero Powder, Cactus
    The is titanium a metal famous where is titanium found apple habanero is touted as the hottest sauce in the world, and it's now made in titanium cup Austin, Texas. Its consistency titanium exhaust tubing and flavor make it the world's $1.99 · titanium nose rings ‎In stock

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...