Husbygge i New England stil



""En blogg om husbygge i New Englandstil, inredning, tomtplanering och annat vardagligt.....""


lördag 2 mars 2013

Bygglov klart på 25 dagar!

Nu är jag tillbaka från Norge där jag arbetat i 3 dagar.
Under denna tid har Bygglovet hunnit komma tillbaka och det är klart nu!! Fantasktiskt!! Trots två vändor med uppdateringar har det tagit endast 25 dagar.
Måste faktiskt höja Värmdö Kommun till skyarna för detta.
De har ju varit kända för att ta lång tid på sig. Tror det tog ca 1 vecka att få svar på att de emottagit bygglovet samt även rapportera att de ville ha en uppdatering.
Sedan ringde de ca 1,5 veckor senare och skulle ut och titta på tomten.
Det var då de insåg att de behövde en uppdatering till då vi skulle höja marknivån en del.
Sedan fick vi bygglovet hemskickat dagen efter att de fått sista uppdateringen.
Ja en liten medalj till killarna där! :-)
Skall också passa på att ge Myresjöhus en medalj för att de varit så snabba på att uppdatera med de önskemål som kommunen haft!
So far so good!
Nu måste vi bara hitta en köpare till det hus vi bor i så kan vi gå vidare med att byggprocessen. Hoppas hoppas....snart!

Avslutar detta inlägg med lite fina bilder från Halden i Norge där jag arbetar vart annan vecka.
Söta hus
 
Fredrikstens fästning uppfördes efter freden i Roskilde 1658 för att skydda norrmännen mot svenskarna. Det var här vid fästningen, som Karl XII, i spetsen för en här på 25000 man, föll för en kula 1718

Prommenad på bryggor, 5 min till jobbet

Inte så tråkig utsikt från kontoret?


1 kommentar:

  1. Caroline, vad glad jag blir när jag läser det här:-) hoppas det går lika fort för oss!
    Grattis!!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...